שאלות ותשובות על הקרן בערבות מדינה

 

מה זה הלוואת קרן בערבות המדינה?

מדובר בהלוואה בנקאית לטווח בינוני עד ארוך, שמשחררת את הלווה מהעמדת מלוא היקף הביטחונות, ומאפשרת לו לנצל את ההלוואה לטובת השקעות עתידיות או לטובת הון חוזר, מבלי להיות תלוי בבנק.

ההלוואה הזו היא פתרון אשראי מצוין עבור עסקים בהקמה ועסקים קיימים שזקוקים לתזרים מזומנים לטובת הון חוזר או לטובת השקעה בעסק. הלוואות הללו ניתנות בתנאי פריסה מאוד נוחים ובריביות טובות, ביחס להלוואות סטנדרטיות שתוכלו לקבל מהבנק. במידה ואתה בעל עסק או יזם שרוצה להקים עסק, מומלץ קודם כל לברר את הזכאות שלכם קבלת מימון בסיוע המדינה.

מי זכאי לקבל הלוואה בערבות בנקאית?

לקרן בערבות מדינה ישנם מספר תנאי סף לקבלת ההלוואה. ראשית, על בעל העסק להיות נקי מכל חוב לרשויות המס ולמערכת הבנקאית בישראל וללא כל תהליכי תביעה מצידם. מבקש ההלוואה לא יכול להיות בעל חשבון מעוקל או מוגבל. במידה ואתם עומדים בתנאי סף אלו, אתם זכאים לקבל הלוואה בערבות המדינה. מומלץ לברר זכאות לקבלת הלוואה מהמדינה לפני שאתם מבקשים אותה כדי למנוע קבלת סירוב מהקרן דבר שיכול  לפגוע בסיכויים לקבל הלוואה בערבות מדינה בעתיד.

עבור אלו מטרות ניתן להגיש בקשה לקרן?

שלושת המסלולים המרכזיים עבורם ניתן להגיש בקשת הלוואה מהקרן בערבות מדינה הינם: עסקים בהקמה, הון חוזר והשקעה בעסק. בקטגוריית עסקים בהקמה נכללים, בין היתר, גם עסקים שכבר רשומים במע"מ אך טרם קיבלו מסגרת אשראי בנקאית. עסקים שחלק ממטרת ההלוואה היא לשנות את הסטטוס מעוסק פטור לעוסק מורשה / עוסק מורשה לחברה בע"מ. או העתקת העסק ממקום המגורים למרכז מסחרי. בקטגוריית הון חוזר נכללים, בין היתר, גם עסקים שכיום מממנים את הפער התזרימי על ידי הלוואות גישור או ניכיון המחאות ומחפשים גורמי מימון זולים יותר. עסקים שזקוקים לתזרים מזומנים עקב בעיה נקודתית בעסק. או עסקים צעירים שמדווחים על צמיחה מהירה בהכנסות שמחייבות אותם ברכישת מלאי גדול של מוצרים והעסקת עובדים נוספים. בקטגוריית השקעה בעסק נכללים, בין היתר, עסקים צעירים שפועלים מספר חודשים ונדרשים להשקעה נוספת מלבד ההשקעה שכבר השקיעו. עסקים וותיקים שמעוניינים להתפתח לתחומים נוספים. וכן עסקים שסובלים מירידה בהיקף המכירות ורוצים להשקיע בעסק לטובת רענון בפעילות השוטפת.

 

איך מגישים בקשה לקבל הלוואה בערבות המדינה?

עם פנייתך למינופים, היועץ הכלכלי יבנה ביחד איתך את התוכנית העסקית של העסק שלך. התוכנית העסקית תכלול את כל הנתונים הפיננסים של העסק,  הסבר אודות הסיבה לבקשת כספי ההלוואה מהקרן ותחזית פיננסית שמראה הכנסות עתידיות ומעידה על יכולת העסק להחזיר את כספי ההלוואה. אפשר לעשות את זה כל עצמאית אבל בפועל רוב העסקים הפונים לקרן לקבלת ההלוואה בצורה עצמאית לא מקבלים בסוף את ההלוואה או מצליחים לסיים את תהליך הבקשה. לכן מומלץ לקחת את שירותם של חברת ייעוץ עסקי, כזו שיש לה ניסיון בהגשות לקרן הסיוע לעסקים. עם ליווי צמוד של תוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל ההלוואה מהמדינה.

 

מה עם היתרונות של הלוואה בערבות המדינה?

להלוואה הזו ישנם מספר יתרונות מרכזיים בהשוואה להלוואות בנקאיות רגילות. קודם כל היתרון המשמעותי ביותר הוא ערבות המדינה. הלוואות בערבות המדינה הן הלוואות חוץ בנקאיות שלא מעיבות על האובליגו בבנק. כשהלוואה לעסק ניתנת בערבות מדינה העסק מחויב לתת עד 10%-25% בטחונות כנגד ההלוואה. בנוסף לזה, אפשר לפרוס את ההלוואה לחמש שנים, וזה לעומת שנתיים עד שלוש שנים ברוב ההלוואות שתוכלו לקבל עבור עסקים בבנק. תנאי הריבית זזים בין פריים+2% לבין פריים+3.5%, כלומר ריביות נמוכות מהלוואות הרגילות מבנק וחברות כרטיסי אשראי. בנוסף לכל זה, אפשר לקבל תקופת גרייס של חצי שנה שבה העסק רק צריך להחזיר את הריבית על ההלוואה וזה דבר  שמקל מאוד על עסק בהקמה, במיוחד בחודשי הפעילות הראשונים שלו.

כמה זמן לוקח לקבל את ההלוואה?

תהליך הגשת הבקשה מורכב ממספר שלבים:

  1. הגשת תכנית עסקית לגוף המתאם- יכול להיעשות באופן עצמאי או בעזרת חברה המתמחה בתהליך שתחסוך לכם זמן וטעויות שעלולות להשפיע על סיכויי ההצלחה שלך. זה לוקח בערך כשבוע ימים ותלוי במידת שיתוף הפעולה שלך.
  2. הגשת התכנית: לגוף המתאם שבודק את התכנית וברוב המקרים תלווה גם בפגישה עם הלווה בבית העסק וייתן המלצתו לבנק המלווה. זה קורה תוך 10 ימי עסקים.
  3. בדיקת סניף הבנק: הסניף יבדוק את הבקשה לאור ההמלצה ויעביר את ההמלצה שלו לוועדת האשראי כדי לקבל אישור סופי של ההלוואה. זה קורה תוך 15 ימי עסקים.
  4. אישור וועדת האשראי: הוועדה מתכנסת פעם בשבוע וקובעת את האישורים הסופיים של כל הבקשות, כמו כן היא מאשרת את סכום הבקשה ותנאי ההלוואה.

אורך כל התהליך הוא בערך חודש, וזה תלוי במידת שיתוף הפעולה שלכם, ביעילות ארגון החומרים הנדרשים ובזמן בניית התכנית העסקית לפי דרישות הקרן כדי למנוע עיכובים מיותרים.

לפרטים נוספים אודות קבלת הלוואה בערבות במדינה צרו עמנו קשר כבר היום