הקרן להלוואות בערבות מדינה- פעילות במספרים

פעילות במספרים של הקרן בערבות מדינה

במחקר שנעשה מטעם החשב הכללי, הוצגו נתונים לגבי מספר הבקשות והאישורים בקרן בערבות המדינה. אפשר לראות מהניתוח את המגמות שונות שהיו בין 2012-2015 בכל מה שקשור להגשות ואישורים של הלוואה בערבות מדינה בקרן לעסקים קטנים. מהנתונים אפשר להסיק כמה מסקנות חשובות בנוגע לפניות עתידות של עסקים בקרן. הנה כמה מהנתונים המעניינים ביותר:

  • ב- 2012, בין אפריל לדצמבר, הקרן טיפלה ב-4,323 בקשות של עסקים קטנים לקבלת הלוואה בערבות מדינה. מתוך כל הבקשות הקרן אישרה 1,918 הלוואות לעסקים (שזה 44% מכל הבקשות), שהגיעו לשווי של 683 מיליון שקלים.
  • ב-2013 הקרן טיפלה ב-6,581 בקשות של עסקים קטנים לקבלת הלוואה בערבות מדינה. מתוך כל הבקשות, הקרן אישרה 4,082 הלוואות (62%
  • ב- 2014 הקרן טיפלה ב-8,020 בקשות של עסקים קטנים לגיוס הלוואה בערבות מדינה. מתוך כל הבקשות האלה, הקרן אישרה 4,343 הלוואות לעסקים (54% מסך הבקשות), בשווי כולל של 1.495 מיליארד שקלים.
  • ב-2015, בין ינואר ליולי, הקרן טיפלה ב-3,730 בקשות של עסקים קטנים לגיוס הלוואה בערבות מדינה. מתוך הבקשות הללו הקרן אישרה 3,251 הלוואות (87% מסך הבקשות), בשווי של 1.136 מיליון שקלים.

על סמך המספרים האלה, אפשר לראות שבכל שנה הקרן מעניקה יותר ויותר הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים. ב-2013 היה גידול של פי 2 אישורים על הלוואה בערבות מדינה בקרן בהשוואה לשנה קודמת, וב- 2014 היה גידול של כ-300 בקשות יותר מהשנה הקודמת.

בנוסף לגידול העקבי במתן ההלוואות דרך הקרן בכל שנה, היא גם מדווחת על גידול שנתי עקבי בסך כל האשראי הניתן לעסקים קטנים בישראל. אפשר לראות לפי הנתונים שהקרן הצליחה להגדיל את סך האשראי שהיא העניקה בשנה. הגידול מעיד על הצלחת הקרן לעמוד במטרה שהיא הציבה והיא  להגדיל את האשראי שיש במשק עבור עסקים קטנים.

ב – 2014 הייתה גם כמות גדולה של בקשות לגיוס ערבות מדינה בקרן, עם גידול של 22% בבקשות שהתקבלו מהשנה שלפני. את הגידול נוכל לקשר למבצע צוק איתן שייצר צורך תזרימי עבור אלפי עסקים באזורי הדרום ושאר הארץ.

עוד נתון מעניין הוא אחוז אישור ההלוואות מתוך כל הבקשות שהוגשו לקרן. המספרים אינם מעידים על מגמה לינארית אבל ב- 2015 הקרן כן אישרה אחוז מאוד גבוה בקשות. קשה להסיק מהם הגורמים שגרמו לאחוז אישור הלוואות גבוה, כי יש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על אישור ודחיית הבקשות, אבל כן אפשר להניח שאחוז אישור הבקשות נובע מהעובדה שיותר עסקים פונים לגייס הלוואה בערבות מדינה ויותר עסקים חוזרים לגייס אשראי עסקי במסלולי ההשלמה.

הפתרון של הלוואה בערבות מדינה מסייע לעסקים רבים בתקופה בה הם נמצאים באי יציבות ביטחונית. אפשר גם להסיק שבמידה ותיווצר מצוקה תזרימית לעסקים קטנים בגלל בעיות ביטחוניות למשל, הקרן תהפוך לכלי סיוע מרכזי. בסופו של דבר נוכל להסיק שעל סמך כל הנתונים שהצגנו, הלוואה בערבות המדינה אכן מסייעת לעסקים קטנים והיא גם צפויה להמשיך לסייע לעסקים קטנים.

צרו עמנו קשר כדי לבדוק אם גם אתם זכאים לקבל הלוואה בערבות המדינה!